torsdag 16 juni 2011

Gammal vänskap rostar aldrig

Ingen känner mig som Sofie, ingen. Älskar den människan så mycket!
Träffade henne igår, vi drog till täby, handlade lite på rean och åt en god middag på Tegel. Bookmaker Toast så stod det att det är "oxfilé, bearneise, pommesfrites". Så frågade Sofie om hon tror att det verkligen är en toast? Låter ju konstigt eftersom det står oxfilé, bearneise och pommes?! Och hon sa: nej, det är det inte, det är bara ett namn på rätten. Jahapp, vi beställde två sådana. Så frågade jag servitrisien om det är någon sallad bredvid? Då sa hon: ja det är sallad PÅ. Jag och Sofie kollade på varann: sa hon verkligen på?? Aja, hon måste sagt fel. Men nej. Sen kom det in som en club sandwich fast med oxfilé och pommes bredvid, och ja det var sallad PÅ. Sofie kollade ner på tallriken: det är ju fan en macka. Hahahaha. Men det var gott, men förvånade blev vi. Sen gick vi och handlade ben&jerrys glass och tog en liten promenad hem till henne. Vi gjorde te, åt glass och kollade på "paranormal activity 2". Fyfaaan, såg första filmen med Sofie också. När jag ser på skräckfilm då får jag hjärtattacker lite titt som tätt, för jag blir så jävla rädd och hoppar till som en jävla känguru. Igår så tänkte jag att nej men jag ska ta det lugnt, om det händer något i filmen så gör det det. Just i den stunden så händer något och jag hoppar upp i soffan och blir så jävla rädd, hoppar upp i soffan och hoppar ner i soffan där Sofie sitter. Snor hennes täcke och sitter rädd som en liten hare. Hahaha... en gång när jag kollade på skräckfilm med Sofie blev jag så rädd att jag hoppade till så att mitt knä knockade mig själv i min näsa. Gjorde sjukt ont.

Men det var en mysig kväll. Det är liksom tradition att vi kollar på skräckfilm ihop. Men både hon & jag har blivit så jävla skadade efter alla skräckfilmer vi har sett. Vi har alltid våra teorier om att det spökar någonstans. Och jag var lite rädd igår kväll när jag skulle hem. Alltså jag blir verkligen helt störd. Jag kunde inte gå förbi mitt garagefönster igår för jag tänkte att det säkert kommer komma någon och hoppa upp och trycka sitt äckliga ansikte mot fönsterrutan. Jag gick snabbt förbi soptunnan för jag fick för mig att det kunde hoppa upp ett lik därifrån (????), ja jag blir sjuk i huvudet när jag sett på skräckfilm. Det värsta som finns efter man sett en skräckfilm är att man är rädd efteråt. Ibland är jag mer rädd efter filmen än vad jag under. Men idag känns det bra, woohoo!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar