onsdag 15 juni 2011

The walk of pride

Ja, nu kommer ett inlägg om framtidsplaner igen. Alltså jag blir helt knäpp.
Vad ska jag göra när jag kommer hem 2 oktober? Bo i örebro hos min faster, ta körkort och jobba extra? Eller bo där och ta körkort, plugga matte b och jobba extra?


Och till våren 2012 då? om jag tagit körkort ska jag åka till San Fransisco ett år och jobba som aupair där? Eller ska jag ta San Fransisco som ett semestermål i framtiden istället? Och till våren köpa en lägenhet i någon del i Sverige och plugga på Universitet? Nu funderar jag på att plugga till socialpedagog och den utbildningen finns i Trollhättan. Så ska jag köpa lägenhet där och börja plugga där på Högskolan Väst? Alltså jag blir helt knäpp av mina planer.


Jag vill också åka till Barcelona och plugga 4 veckor spanska.


Jag vill för mycket. Men allt skulle ju kunna gå. Örebro låter bra. Men nu när jag har fått så bra kontakt med mina fina vänner i Stockholm, Sofie, Emma, Amanda & Nadia, så vill jag inte flytta ifrån dem. Men jag kommer åka till Stockholm varje tisdagskväll om jag bor i Örebro och det är inte så långt till Örebro från Sthlm, verkligen inte.


Det får bli Örebro i höst, bo hos min faster och ta körkort och jobba. Det blir bra. Jag mår bra när jag är där. Och jag får fan sluta att tänka mer framåt än så. Jag kan ju inte börja tänka på nästa vår nu?


Jag tänker mitt liv som ett CV. Varför vet jag inte, haha. Men mitt CV är fan grymt nu om jag får säga så själv. Och by the way, igår var det exakt år sedan jag fick jobbet på riksdagen där jag sedan fick möjlighet att  jobba 8 månader, det trodde jag aldrig. Jag är stolt över mig själv.





Man måste tro på sig själv och älska sig själv
 - för vem ska annars göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar