tisdag 7 juni 2011

USA

Jag har drömt om USA ett par nätter, en natten att jag var i New York, en annan Maimi och San Fransisco. Jag funderar starkt på att åka dit nästa vår och jobba som aupair där. Ska ta körkort i höst, det är det som krävs och typ 15.000 kr. Det kan jag spara till ;) Körkortet måste jag ta! Jag vill till USA och jobba, gud vad jag vill det!

Det enda som hindrar mig är stressen för utbildning. Jag vill snart börja plugga på universitet och få mig en universitetsutbildning. Men nästa vår är jag 22 år och om jag är där ett år är jag 23 när jag kommer hem och då är jag väl ändå fortfarande ung nog att börja plugga på Universitet då? Eller hur? Jag vill ut och resa och se världen nu när jag kan. Fan vad kul. Jag ska till USA och bo där 6 mån eller 1 år. Men om man ska jobba som aupair i USA vill de helst att man ska stanna 1 år. Ett år i New York eller San Fransisco vore ju inte helt fel. Men det positiva med London är att det är billigare med flygbiljett hem på semester. Om man stannar ett år i USA får en månads semester att åka runt i USA i och för sig, inte helt fel..........

USA, my dream... kanske blir sann? Vem vet. Jag är på bra på att ändra mig och tiden likaså.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar