lördag 7 maj 2011

A funny thing...

I Tisdags gick jag ut och gick med little O i vagnen, vi skulle gå till en lekpark i närheten av oss och J skulle stanna hemma med tvillingarna och fokusera på att pott träna dem.
Så fort jag & O gått några meter från huset känner jag hur två GIGANTISKA fåglar flyger över mitt huvud! Fy, fan vad jag rädd jag blev. Sen landade de några meter framför oss på gatan. Jag kan inte komma på namnet på de, blir så irriterad. Men de ser ut som örnar och blandning av göss. En typisk engelsk fågel, försökte hitta den på google. Hittade den här bilden, tror att det är den här fågeln:



En gång när jag skulle gå från skolan när jag fick på gymnasiet så hände det ungefär samma sak (trodde jag i alla fall). Det var höst och jag hade luva från min jacka över mitt huvud. Jag lyssnade på musik, och var på väg hem från gymnasiet. Så gick jag en liten på skolgården och känner hur en fågel satt sig på mitt huvud! Jag fick värsta panik, skriker, skakar bort luvan från mitt och huvud och mitt i all den paniken så inser jag att det inte alls var en fågel som satt sig med sina klor på min luva utan jag hade gått under ett träd, så det var trädets kvistar som gnidits mot min luva som kändes precis som klor från en fågel. Hahahaha. Fy, fan vad pinsamt det var, studenterna i skolan kollade på mig som om jag vore ett freak - vilket jag i och för sig kan förstå... Berättade det för mamma under samma dag och fy fan vad och skrattade! Hahaha, minns du mommy? :)



/ The Afraid Tilly

1 kommentar:

  1. Ja, jag minns näår du berättade om trädet som var en fågel. Skrattar lika gott åt det igen nu när jag läser om det. Hihi. Love mom

    SvaraRadera