onsdag 4 maj 2011

What a day!

Vaknade upp till strålande solsken och glada pojkar!
Jag fick i uppgift att gå ner till Guildford high street och köpa 2 stycken med 7 pack kalsonger i butiken "Mother Care" till pojkarna. För vi pott tränar dem nu. Så J tänkte att hon kunde stanna hemma med tvillingarna en stund på förmiddagen och fokusera på pott träningen, så kunde jag gå ner till Guildfords shoppinggata med Oliver och utföra lite ärenden. Förutom de kalsongerna, så skulle jag även köpa 2 stycken underlägg till barnens bilstolar som är till för pott träning i butiken "Jajamamabébé" och hårband, hårsnoddar, en liten väska och hårspännen i butiken "Claire's". Det skulle bli födelsedagspresenter till Sophie's Birthday Party som ägde rum i dag. Hon fyllde 2 år idag och är en kompis till barnen som går på samma idrottsgrupp.

Jag och Oliver gick till Guildfords shoppinggata och jag kämpade med att hitta till alla olika affärerna. Men jag lyckades! Oliver sprang runt i butikerna, var glad och hälsade på alla genom att vinka. Så söt! Det låter som att han säger "Hi" och "Hello". Och om han tappar något i marken så tittar han på mig och säger "Oooh, oooh". Adorable.
När allt var färdighandlat somnade Oliver i vagnen. J och tvillingarna kom ut på gatan och mötte oss med deras sparkcyklar. Till lunch blev det tortillin, ärtor och riven ost.

 På min rast gick tog jag en promenad ner till Primark. Där köpte jag presenter till mina småkusiner och till mig köpte jag en skjorta för 40 kronor, en tunika för 30 kronor och 3 par underkläder för 15 kr styck och 10 par örhängen för totalt 24 kronor! Jag hittade en riktigt fin tunika för 60 kronor, som jag så gärna vill ha. Men den fanns inte i small. Fanns bara i storlek 42-44. Men hoppas de får inte nya snart. Det går inte att gå ut tomhänt därifrån...

När jag började 14.30 packade vi bilen med födelsedagspresenterna, vattenflaskor, 2 st pottor och lite annat för att sedan kunna bege oss till Sophie's Birthday Party. Kalas ägde rum i en grannkommun till Guildford vid nam "Bramley". Det går inte att beskriva med ord hur fint deras hus var. Helt amazing!! Huset byggdes på 14.00 talet och låg på 1000 kvadratmeter med tillhörande stall, ladugård och garage. En helt otroligt fin trädgård med äppelträd, körsbärsträd och utsikt över deras hage med massa får. 14 stycken totalt. Huset fasad var omgringat av "wistera flowers" (precis som Whisteria Land i DH)
 
Wisteria flowers - Måste upplevas!

På kalasët bjöd på hummusmackor till förrätt med gurkbitar och tomatskivor. Sen till efterrätt bjöds det på jordbuggar, honungskakor, chokladbitar, jordgubbskakor, apelsin gelé och en stor tårta som föreställde en docka. Så fin! Föräldarna var super trevliga och pappan var från Indien. Han tipsade mig och fina resmål och gav mig ett visitkort på bra flyg, hotell och platser i Indien. Han berättade han de har varit i Sverige många gånger och har vänner som bor i Norrland. Lite kul :) De hade även älg figurer i fönstrena som de köpt i Sverige ;)

När vi kom hem var det som vanligt dags för kvällsmjölk i flaska för alla barnen, bathtime, sagoläsning och sen läggdags. Efter det drog jag ut på en joggingtur och jag har hittat en fantastisk joggingväg! Jag sprang upp för samma uppförsbacke som igår, sen genom dungen till dalen, men sen sprang jag en annan väg där uppe i dalen och hittade en annan väg i en skogsdunge. Så fin! När man kom ut på andra sidan möttes man av en fantastisk utsikt över en annan del av Guildford. Jag kunde se skogsmark, hästahagar, massa fina hus, åkrar med blommor från toppen av dalen. Ska ta kort imorgon!!!! :D

Nu ska jag maila Busybee, sen imorgon ska jag på besök på Guildford College och få en rundvisning. Sen måste jag posta lite brev, och kanske ett och annat vykort om jag kommer ihåg det ;)

/ Tilly

3 kommentarer:

  1. Det glädjer mig att du trivs och får uppleva så många nya roliga saker varje dag. Vilka suveräna löprundor du dessutom verkar hittat. Ser fram emot att få se det vackra landskapet du pratar om. Love mom

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli jätte kul att få visa er! Helt magisk löparrunda! Precis som i en saga!!! Love Tilly

    SvaraRadera
  3. Ja bilden med wisteria flowers ser minst sagt sagolik ut.

    SvaraRadera