måndag 2 maj 2011

TALA ÄR SILVER - TIGA ÄR GULD

Dagens bästa: När jag satte mig ner i min flygstol som kom en tjej bredvid och satte sig med en liten bebis. Så söt, en liten rödhårig pojke på 11 månader. Och vi började prata. Hon berättade att hon varit i Sverige under 10 dagar och jobbat som nanny till en engelsk / svensk familj. Hon hette Lisa och var 23 år gammal, hon var halv norsk och halv engelsk. Men född och uppväxt i England. Hon var jätte trevlig, så vi byte nummer och ska träffas snart inom en snar framtid. Så kul. Hon hade varit nanny till tvillingpojkarna Oscar & Alexander. Så söta och de verkade älska att flyga för de var så snälla. Lisa berättade att hon bor norr om London med hennes föräldrar. Hon började studera till terapuet när hon var 19 och har precis blivit färdig! Så hon söker jobb för fullt, men det är svårt tydligen att få jobb som det i London. Så hennes dröm är att få hennes engelska utbildning som terapeut att gälla i Norge. Men det skulle hon ordna om hon inte får något jobb här i England. Då vill hon åka till Norge och söka jobb där istället! Hon har massa släktningar där och så är hennes mamma därifrån. Lisa och jag ska ut i London ihop snart, så ska hon visa mg runt. Henne ser jag verkligen fram emot att få träffa igen!

Dagens konstaterande: På flygplatsen i Heathrow när jag väntade på min flygbuss till Woking så köpte jag en chai latte. Det var min första chai latte någonsin. Och jag har efter det konstaterat att det inte blir några fler. Det var inte gott. Chat te går, men nej tack till chai latte. Caramel Mocchiato ska det vara! That's for sure!!!

Dagens slutsats: Och förresten så har jag blandat ihop dagarna. Jag börjar jobba imorgon, inget mig emot. Så det blir London till helgen, hahaha, fan vad utdraget det blir. Men det första jag ska göra imorgon på min rast är att ta en promenad ner till Guildford och köpa mig en stor take away Caramel Mocchiato. Och sen dra en sväng till PRIMARK, för den intresserade...

Dagens fundering: Idag när jag satt på bussen tänkte jag på citatet: "Tala är silver - tiga är guld". Förut har jag alltid tyckt att det ska vara tvärtom, men idag did I cross my minds. Jag har nu förstått dess innebörd, förklaring, budskap och mening.Tala är silver och tiga är guld - punkt slut.

Dagens låtar:


Over and out.
/ Tilly

1 kommentar:

  1. Håller med. tala är silver, tiga är guld.
    Love mom

    SvaraRadera