tisdag 31 maj 2011

Stooooorm

Somnade klockan åtta. Sen vaknade jag tio på grund av stormen utanför mitt fönster. Låg och lyssnade och försökte somna om. Och så händer det hemska som händer ibland. Min garderobsdörr öppnas och det knarras så förfäääärligt! Då fick jag sådan panik, tände lampan och nu kan jag inte somna. Jag är så silly. Men jag får för mig att någon ska komma ut och skrämma skiten ur mig. Låt det bara knarra, snälla gud.
Jag borde gå i terapi på grund av att jag är rädd för mörker. Har sett för mycket skräckfilm. På tal om det så finns katedralen här i Guildford där de spelade in Omen filmen. Jag vet att jag har sagt det förut. Funderar på att ta en promenad dit någon dag. Den är jätte fin. Men det är en av de värsta skräckfilmerna jag har sett. Så om jag ska vara helt ärlig vet jag inte ens om jag skulle våga gå dit ensam, inte ens under dagtid. Jag vänder med det tills mina föräldrar kommer och hälsar på den 20 juli. Det ska bli kul att få visa runt här i vackra Guildford..

Jag måste sova snart, men stormen och det knarrande ljudet håller helt ärligt på att ta knäcken på mig. Haha, låter as larvigt, men jag är seriös. Jag måste köpa en dunkudde, sover så mycket bättre med det. Sov med en dunkudde hemma hos Lisa, har inte sovit så skönt sen jag kom till England. MÅSTE KÖPA DUNKUDDE!

Funderar starkt på att sova med tänd lampa i natt. Men vet inte. Eller så läser jag mig trött på boken "Älska dig själv". Lite komiskt kanske att läsa en sådan bok när man är mörkrädd. Kanske finns ett kapitel om hur man botar sina rädslor. Men tror icke det.

Längtar till den 11 juni. Då vill jag ha en kväll sovandes i en av de sköna sofforna i vår källare. Min yngsta lillebror har mitt gamla rum där nu. Det känns tryggt, för då är det någon som sover på samma våning. Här i England sover pojkarna på samma våning som mig. De skulle i och för sig vara duktiga på att skrämma spöken. I skrivande stund knarrar det för fullt från min garderob, hjäääälp!!! Pojkarna är duktiga på att skrika som lejon faktiskt. Men självklart skulle det aldrig falla mig in att väcka de på grund av att jag är rädd. Haha, de är så söta. Love them.

Har börjat med en grej innan jag ska somna och det är att tänka på namn som jag skulle vilja att mina barn ska heta. Om jag får barn förstås. Men en man i mitt liv känns väldigt avlägset och det likaså skräckinjagande. Nej fy fan. Jag behöver ingen man.

Namn som jag i alla fall har tänkt på.

Pojknamnen:
Malte, Albin, Theo, Noa, Milian, Loui, Atle, Lowe, Lovis, Matteus, Elian, August, Mattis, Wilde, Mille, Mio, Carl, Pelle, Olle, Isak, Ludwig, Elliot, Benjamin, Nils, Leon, Melker, Wille, Julian, Cornelis/Cornelius, William, Adam, Wictor, Thias, Lennox, Jamie, Wiking, Colin, Lennon, Malcolm,

Flicknamnen:
Alva, Ella, Tilda Livia, Thilde/Tilde, Lisa, Tillie, Felicia, Elicia, Lykke, Elvira, Wilma, Wanna, Li, Wilda, Minna, Meja, Enja, Ellie, Line, Lea, Lowa, Tyra, Hilma, Thilma, Julia, Eliwia, Linn, Elsie, Joline, Ingrid, Nora, Moa, Freja, Alma, Alicia, Ellen, Emilia, Thea, Ebba, Naemi/Naomi, Amelia,

.. och ett flicknamn som jag kommit på men som jag håller för mig själv för att det är så fint :]

Och ja: jag tänker mycket på namn. Det är kul.

/ Tilly som måste sova NU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar