torsdag 26 maj 2011

Höst 2011

Jag har redan klart för mig vad jag kommer göra i höst 2011 när jag kommer hem från London.
Jag kommer ta en intensiv kurs till körkortet, plugga matematik B på komvux. Har sökt en kurs som är på 5 veckor i Tibble Gymnasium som första alternativ som startar 10 oktober. Perfekt! Eftersom jag kommer hem 2 oktober. Hoppas det blir den kursen! Kommer även söka extra jobb så att jag kan spara pengar under tiden. Jag sökte ett jobb förra sommaren innan jag fick jobb på riksdagsförvaltningen. Det var ett jobb som servitris på en restaurang i Stockholm, och han skickade ett mail till mig nu, ett år senare och frågade om jag var intresserad. Jag berättade att jag bor i London, jobbar och pluggar på college här och frågade om jag kanske kan jobba där i höst och då sa han att jag gärna kan höra av mig då så kanske vi kan hitta på något till mig där då. :) Skulle vara roligt!

Och så blir jag hemmabo igen. Tidigare bodde jag på Södermalm och Solna, jag bokstavligt talat bodde i en flyttkartong. Och nu har lillebror mitt härliga rum i källaren. Så nu blir det att flytta in till pappas kontor som nu blir mitt rum. Pappa får ha sitt kontor i hallen utanför ;) det kommer bli bra! "En häst, en ko, en vallentunabo! wohooo!" ;P

Jag har en hatkärlek till Vallentuna. Men det blir bra! Några veckors spanska studier till Barcelona ska bli av, men till nästa vår eller nästa sommar tror jag :)))

Har tittat runt på lite utbildningar. Funderar starkt på en universitetsutbildning till grundskolelärare F-6. Eller en KY-utbildning till juristassitent eller resekonsult. Funderar även på att gå en reseledarutbildning nästa vår i Barcelona i 4 veckor med Service & Co. MEN det kostar 25.995..... men då ingår flygbiljett t/r till Barcelona från Arlanda, skatter och avgifter i förbindelse med flygresan, transport från flygplatsen till hotellet t/r, skolupehälle i delat dubbelrum med halvpension (en måltid) på Hotel Guitart Central Park, all undervisning och material och utvalda arrangemang och utflytker.  

Men det skulle vara värt det, att jobba som reseledare ett par år, åka runt och jobba i Spanien, Italien, Grekland, Frankrike, England, Thailand, Egypten, Syydamerika! Hur coolt? OM MAN VILL SÅ GÅR DET. Viljan är starkast!

Pappa brukar säga till mig att jag skulle kunna hinna med alla de där utbildningar om jag börjar snart ;) TRUE FACT!

Höst 2011
- Bo hemma
- Ta körkort
- Plugga matte b

Och olika alternativ:

Vår 2012
- Plugga på Universitet till grundskolelärare F-6.

Eller..

- Jobba och juli 2012 åka till Barcelona 2-3 veckor och plugga spanska och bo hos en värdfamilj och sedan i augusti gå en KY-utbildning till juristassistent.

Eller..

- Gå en reseledarutbildning i april 2012 och sedan jobba som det 2-3 år.




Styrka kommer inte från psykisk eller fysisk kapacitet, det kommer från en oemotståndlig vilja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar