söndag 1 maj 2011

Musik framkallar minnen

Jag har ett riktigt starkt minne när jag var i 13 årsåldern och satt i mitt lilla, blåa rum i källaren, fyllt med nasse gosedjur, min blåasoffa som användes mer för att slänga kläder på än att sitta i. Och självklart min loftsäng ovanför mitt skrivbord med dator, skolböcker och skolfoton från årskurs F till årskurs 6.

Då satt jag i alla fall där, i mitt lilla rum i källaren och lyssnade på musik. Då hör jag hur min mamma säger från övervåningen till min lillebror:
"Vad äääre för fruktansvääärd musik Mathilda lyssnar på?!?!?!"

När hon sa det lyssnade jag på slutet av den översta låten med Missy Elliot, men jag kunde ju inte hålla mig från att sätta på en till låt när den förstnämnda var slut. Så jag satte då på låten nedan med Ken ring och då hördes suck & stön i form av besvikelse och så ropade mamma från övervåningen:
"Gud vilken.. ehm.. musiksmak......Vad äre du lyssnar på, Mathilda???"



Sammanfattning: Vi kan ju efter detta inlägg konstatera att min mamma har starka åsikter när det kommer till musik (kan bero på för att musik är ett av hennes största intressen). Men vi kan framför allt konstatera att min mamma inte är så förtjust i Missy Elliot och Ken ring. I detta fall passar inte uttrycket:
"Sådan mor, sådan dotter" - not at all

2 kommentarer:

  1. Nja, säg inte det. Syftar på sådan mor, sådan dotter. Man kan faktiskt ändra sig även när det gäller musiksmak. Love mom

    SvaraRadera
  2. Ja! Nu har jag lärt dig att gilla KEN RING :) That's make me really proud, I can tell ;) Love Tilly

    SvaraRadera