torsdag 5 maj 2011

Tilly's Thursday So Far

När min rast började 12.30 (som den gör varje dag) så gick jag till Guildford College. De ville att jag skulle komma några dagar innan jag skulle börja min kurs så att hon kunde visa mig runt lite. När jag väl kom dit sa hon "Heeeey my love, how are you?". Hon är jätte gullig och snäll. Hon heter Claire och hon sitter i receptionen och är studievägledare och informatör. Hon visade mig vilket klassrum jag kommer vara i på måndag den 9 maj (S15). När besöket gått mot sitt slut sa hon: "Looking forward so see you on Monday, Mathilda! Have a lovely day!" :) Clarie musts like me, for sure ;)


Sen gick jag en fin promenadväg mot Guildfords shoppinggatan. Gick och postade mitt brev till busybee med min biljett till Greenwich söndagen den 15 Maj. Det är en dag då vi får en guidad tur i hela centrala London och sen kommer vi ta en båt från Festival Pier över till Greenwich. Och det stod att man ska ta med sig sin kamera, för den som tar dagens bästa foto vinner en iPhone 4 ;) JAG SKA VINNA, NO DOUBT! Håll tummarna för mig :D

En del av Greenwich
Greenwich's shoppinggata
Greenwich

Greenwich

Greenwich

Festival Pier (det är en sådan båt vi kommer ta över till Greenwich)

Idag är det torsdag så då har jag rast från 12.30 - 17.00 och däremellan hinna städa övervåningen med mitt rum, tvillingarnas rum, och little O's sovrum, byta sängkläder, handukar och mattor. Dammsuga, dammtorka, putsa golv och möbleri badrum, garderober och tillhörande hall med byrårer och hyllor. ;)
Nu äter jag lunch: tomatsoppa & finncrips med hummus! Muy bueno. Om ca 40 minuter ska jag även hänga upp min ny tvättade tvätt.

Speak soon
Tilly


1 kommentar:

  1. Jag kommer hålla tummarna, tro mig, nåt så in i norden. Vilken spännande resa du har att se fram emot. Lucky you. Love mom.

    SvaraRadera