tisdag 10 maj 2011

My monday 9 May and the beginning of my Tuseday

Igår var min första dag på Colleget och det kändes förvånansvärt bra med nivån på kursen! :D Känns jätte bra! Såg på ett papper att jag är på nivå 3 av nivå 4. HOW GOOD ISN'T THAT? :) I'm proud of myself. Pride is the word! :)

Fick 3 hemuppgifter att göra, den ena är att läsa en text och svara på 6 frågor till texten, den andra var att fylla i två berättelser med grammatik övningar och den sista är att skriva en berättelse på 180 ord. Det är mindre än en halvsida :) är klar med grammatik övningarna, och klar med min berättelse :) Uppgifterna ska vara inne nästa lektion måndag. Pluggar på college en gång i veckan, varje måndag kl 12.30-14.30 :)

Vi var cirka 15 stycken i klassen, de var i samma ålder som mig förutom två stycken. De flesta i gruppen var från Polen, Frankrike, Ungern, Österike, Tyskland och Tjeckoslovakien. I am the only one from Scandinavia ;)

Efter att lektionen var slut gick jag till The Book Shop på Colleget och beställde kursens engelska bok som kommer komma nästa måndag förmiddag :) Perfect.

När jag kom hem igen så kom barnens tvillingkompisar över. Flickorna hette Charlotte och Francesca :) So cute! They were 13 months old.

Vid 16.30 började jag göra middag, de fick fiskpinnar, hemmagjort potatismos, ärtor och bönor. De älskar potatismos!

Idag tisdag har vi handlat på Supermarket, lekt i en lekpark och sedan åkt till the Music Lesson. The boys loves the Music Lessons! They are so clever! På musik lektionerna dansar vi, leker med instrument, de får lära sig olika ljud och sedan gissa vad det är för ljud som tränaren sedan visar upp bilder på. Det är så roligt! :)

Till lunch fick barnen tortillini och nu sover de sin förmiddagslur.
Snart ska jag ut och jogga. J visade mig en annan joggingrunda, hur fin som helst så den ska jag springa idag! Sen ska tvillingarna till tandläkaren, deras pappa kommer också följa med för han har också en tid hos tandläkaren likaså J :) Så under tiden kommer jag passa little O. Maxwell och Martha kommer även hit vid 16.00 tiden. Då kommer jag göra middag bestående potatismos, korv och ärtor!

Speak soon
Tilly




1 kommentar:

  1. Du har verkligen ett fullspäckat schema med många roliga och utmanande saker att göra varje dag. Imponerande att du redan är klar med din första´college-läxa och att du är så grym på att laga middagar. Vi åt ditt middagstips idag. Pasta med baconsås. Mums. Love mom

    SvaraRadera