måndag 23 maj 2011

A funny thing...

I veckan så var vi i en park, Stoke Park. Vi såg massa nyckelipigor (ladybird).
Och sen på vägen hem, var jag lite små trött. Så kom det en till nyckelpiga på min hand. Och så säger jag:

- "Look boys! Another LadyPIG!"

Barnen kollade väldigt konstigt på mig. Och så var J's väninna där med sin son och så säger hon:

- "A ladyPIG?! Where?"

Då trodde ju hon att jag menade att det var en gris här i närheten hahaha. Och så säger J:

- "Tilly, ladybird"

Hahahaha, såklart, jag visste ju att det hette ladybird, men när tröttheten tar över så blir det oftast fel. Måste ha blandat ihop det med svenskan nyckelPIGa.

1 kommentar:

  1. Hihi. Ladypig eller ladybird. Förstår att det inte kan vara lätt att hålla isär ibland. Hade kunnat sagt samma sak. Love mom

    SvaraRadera