tisdag 3 maj 2011

Happy Tuesday!

Arbetsdagen idag har varit jätte bra! (som vanligt)
Solen har tittat fram hela dagen. Idag åkte vi även till pojkarnas music class för första gången efter påsklovet. Det är så roligt och barnen älskar det verkligen!
Det var en mamma i gruppen som kom fram till mig och sa:
- "Gud vad din son är lik dig". (Då syftade hon på little Oliver)
- "Vad gulligt sagt, men jag är bara hans aupair"
- "Really??!! Ni är ju jätte lika, du skulle lika gärna kunnat varit hans mamma. Vad heter han?"
- "Han heter Oliver och är 15 månader"
- "So sweet. My daughter Tilly over there has a brother called Oliver"
- "Heter hon Tilly? Vad roligt! Det kallas jag för också! Är det hennes namn eller smeknamn?"
- "Vad lustigt! Hon heter Matilda, men vi kallar henne för Tilly!"
- "Jag heter också Mathilda och kallas för Tilly. Vilket sammanträffande! Nice to meet you, have a nice day!"
- "Nice to meet you to, see you next week!"


( Det var ju lite roligt! :D Oliver är ju supersöt så det tar jag verkligen som en komplimang att hon tyckte vi var så lika att hon trodde jag var hans mamma :) A d o r a b l e )

During my break slängde jag på mig mina joggingkläder och drog ut och jogga i solskenet. Jag var ute och sprang 3 km på 25 minuter. Sprang upp för en låång uppförsbacke, över till dalen, ner från kullen, upp för en lååång uppförsbacke och runt i kvarteret och sen hem igen! Tror jag ska göra det imorgon också, men då ska jag springa in i skogen som finns uppe i dalen. Det finns joggingspår där uppe har J & M berättat och utsikten där är fabolous! Det kommer bli soligt imorgon med! Woho. När jag kom hem från joggingrundan så tittade jag klar på Sex and the City 2. I like the movie :) Nu önskar jag att jag hade den första filmen av Sex and the City. Var så länge sen jag såg den.. Ska nog hyra den här i Guildford någon kväll.


/ Tilly

1 kommentar:

  1. Låter som en bra, härlig och varm dag. Dessutom har du kört värsta backträningspasset! Well done dear. love mom

    SvaraRadera