torsdag 19 maj 2011

La futura

Jag vet att jag har 4 månader kvar i Lovely London, så ska egentligen inte behöva tänka så mycket på mina framtidsplaner. Men jag gör det ändå. Och jag tycker faktiskt att det kan vara lite kul att planera olika idéer vad jag skulle vilja göra.

Jag kommer hem 2 oktober. Då ska jag ta en intensivkurs till körkortet. Men om jag ska bo hos min Faster i Örebro eller min Farmor i Solna kan jag inte bestämma mig för. Det är ett svårt val. Under tiden ska jag studera matematik. Och ett annat alternativ är att jag köper en egen lägenhet. Men samma sak där, om det blir i Örebro eller Stockholm kan jag ej bestämma mig för. Jag är trött på Stockholm, men jag har någon slags hatkärlek till den staden. Och hur ska jag klara mig utan min fina lilla kusin Annie? Men, i och för sig, jag SKA ju ta körkortet i höst. Så skulle kunna åka och hälsa på henne varje helg :) Tar ju bara 2,5 timme med bil till Stockholm från Örebro.

Men varför jag inte vill köpa lägenhet än är för att jag är så jävla sugen på att dra till Nya Zeeland eller USA i Januari, Februari eller Mars. Och stanna där i ett halvår och jobba som aupair. Ett annat alternativ är att börja studera på Universitet till våren 2012. Men jag känner för att åka till Nya Zeeland eller USA ett halvår och börja studera nästa höst i Örebro och Stockholm. Och då köpa mig en lägenhet i någon ut av städerna...

Men matematik och körkort blir det i alla fall när jag kommer hem i höst, den saken är nog klar. Men the time will tell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar