söndag 29 maj 2011

Tid

Reflektionen bländar jag och friden delar ett äktenskap, tillsammans blir vi en näktergal och sjunger ut om en bättre dag. Ett penseldrag har jag bläcket kvar och sidan är tom när jag vänder blad ändå så känner jag att jag smälter ner som en tennsoldat. Står upp för min individ och framtiden kommer i sinom tid. Problemen de skapar jag själv, det gör ont men jag vet att jag klarar mig jämt. Jag har mitt huvud över ytan. Jag kan andas lugnt och lägga hela mitt fokus på denna vackra dag.

Vem är du utav oss som pressas av tid, försöker men kan aldrig komma dit, innan lyckan tar fart och springer bredvid måste du skynda och hinna förbi, hinna förbi, hinna förbi, så måste du skynda och hinna förbi, hinna förbi, hinna förbi, måste du skynda och hinna förbi.

Relationer mellan tonen och kraften och jag kommer ändra alla orden till att allt blir bra och jag skulle kunna se dem som den eviga leken. Du vet att alla mina andetag som jag andas in samlar min kraft från samma vind. Man vill vara som man vill. Japp, du kan relatera till flera. Dagen du lever är dagen du levt. Saknar man  känslan av den och längtar att ta tillbaks den, till att vakna upp och få en bild av dagen man lever. För har aldrig känt mig så sluten utav att vara fri och även om jag inte ser det ska jag ta mig dit.

Vem är du utav oss pressas av tid, försöker men kan aldrig komma dit, innan lyckan tar fart och springer bredvid måste du skynda och hinna förbi, hinna förbi, hinna förbi, så måste du skynda och hinna förbi, hinna förbi, hinna förbi, måste du skynda och hinna förbi.

Har mina ögon slutna, står på toppen och känner vinden bränner kinden. Gåva från ovan, den är så skild från himlen. Jag har hittat hem till slut. Mina fötter blir som rötter. Jag växer fast, hämtar kraft och äntligen blir  stark.

Vem är du utav oss pressas av tid, försöker men kan aldrig komma dit, innan lyckan tar fart och springer bredvid måste du skynda och hinna förbi, hinna förbi, hinna förbi, så måste du skynda och hinna förbi, hinna förbi, hinna förbi, måste du skynda och hinna förbi.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar