onsdag 6 april 2011

6 April Onsdag

Jag vaknade upp av att solen sken in genom mitt fönster och åt frukost med dem söta små pojkarna. Charles kom upp och satte sig i mitt knä och ville prova att ta ett kort! Well done, Charlie!
Och Austin satt snällt och åt sin frukost samtidigt som han tittade på cartoon on the television.


 Jayne mådde lite bättre imorse, men sa att hon bokat en tid hos doktorn 10.40.
Så dagens planer var såhär:
Klä på barnen och sätta ner de i vagnarna och sedan ta en promenad till the playgroup som var i en annan kyrka idag. (Vi går till playgroups varje måndag, onsdag och fredag. Fast det är på olika ställen. Så det är kul!) Jayne följde med till the playgroup men sen gick hon till doktorn och tog med sig Austin och jag blev kvar med Charles & Oliver i lekgruppen. Det gick jätte bra och Matt & Martha kom också dit så det var kul med lite sällskap! Jag träffade två tvilling tjejer som var 24 år gamla som jobbade ibland i lekgruppen. De var jätte trevliga och ville att vi skulle gå ut och ta en kopp kaffe nån helg. Hon ville också adda mig på facebook så det skulle hon göra inom de närmsta dagarna. När the playgroup's time was over fick barnen varsitt choklad påskägg och så satt vi i en stor ring i kyrkan och sjöng sånger som "Uncle Donald has a farm iauh iauh ooh!" och "If you are happy and you know it clap your hands. If you are happy and you know it stmp your feet". Så gulligt!

Sen gick jag, Oliver & Charles hem där Jayne & Austin väntade. Solen sken och det var så varmt. Sista vägen hem är en uppförsbacke på kanske 500 meter. Jag var helt slut efter det. Det är så himla varmt i Guildford idag. Men det är härligt.

Gatan där vi bor.

Utsikt från lekparken där vi bor.





En fin gata i närheten av oss. Så fin, men bilden gör inte verkligheten rättvis.

Området där vi bor.
Underbart väder!!



En bar nedanför vår gata.



Utsikten från mitt fönster =)
Jag ute på promenad =) Fröken Fräken.

Lägenheter i samma område som vi bor.

Gatan innan vägen till Dalen börjar.


Jayne hade gjort pasta med pesto till barnen och de åt riktigt bra. Oliver fick pasta och köttfärssås. Och till efterrätt fick det bli ananas, fruitbar och äppel puré. Yummie! Hon berättade också att hon fått pencillin, för hon har fått halsfluss =( Hope I don't get it! Poor Jayne.

Nu ligger barnen och sover deras förmiddagslur och jag ska snart ut och gå en lång promenad i det vackra vädret!!! Kommer ta mer bilder för kommer gå längs dalen nu. Ser verkligen fram emot det!

Speak soon
Tilly - out for a walk.

1 kommentar:

  1. Har glömt att kommentera denna dag. Varför vet jag inte. Har varit så ivrig att läsa allt du skrivit så jag har förmodligen glömt bort det.
    Men vackrare hus än det här får man leta efter. Påminner lite om radhuset pappa och jag tittade på i Solna.

    SvaraRadera