tisdag 12 april 2011

Sum up for today..

Hey..

Idag har vi varit hemma hela dagen åt lekt med pussel och suttit i trädgården med deras bubbel maskin. Så coolt. :)) Barnen älskar det.

Jag var även ute på promenad med bara O, vi gick till en lekpark och lekte med the slides.
Han gillar verkligen det hihi.

Och idag har jag även fixat min mobil och fått mitt engelska nummer! Yeeejj!!
Igår berättade även J att det kommer komma en spansk aupair till grannskapet under 6 veckor i sommar. Så hon tänkte att jag kunde ta hand om henne lite eftersom jag även kan kommunicera på spanska. Har pluggat det från 12 år-18år och sedan studerat det under 3 mån på Stockholms Universitet, hösten 2009 efter studenten 09. Och andra året på gymnasiet, den våren 2008, så åkte vår spanska klass till Antequera, Malága i Spanien i en vecka och bodde hos en spansk familj. Jätte kul. Vi var i Cordóba och på Malágas shopping gator och stranden där. Muy bonito! Vi var även på en gata där alla ungdomar träffas på fredagar, har en stor fest och sedan gick man ut på krogen. Där får man ju gå ut på krogar när man är 16 år. Spanjorskorna var 17 år då, ett år yngre än oss. Från Malágas strand kunde även se norra Afrika! 











ett känt berg i Antequera, ser ni att det ser ut som att berget är en sovande människa? just därför är det so famous.

Dotterna hette Lucia och hennes äldre syskon hette Maria José & Manólo, han studerade till veterinär :) (mamman hade samma namn, det är tradition i Spanien att man döper första dottern och första sonen efter föräldrarna). Minns att hon gjorde en jätte god bläckfisk sallad med vindruvor som hade philiadephia ovanpå. Muy bueno! Hon pressade alltid egen apelsin juice till mig varje morgon, muy simpatíca! Sen kom döttrarna från familjerna och bodde hos oss i klassen i Sverige en vecka. Det var riktigt kul. En dröm skulle vara att åka till Granada sen och studera spanska 2-3 månader :))) Så när spanjorskan kommer då kan ju kan öva lite på spanskan också.. Looking forward

Och idag var vi även i den fantastiska parken "Stoke Park" bredvid Guildford College. I loooove it! Helt amazing.
Måste upplevas, går ej att beskriva.

Palmer som växer naturligt



Det finns gott om rum för att kunna leka fotboll och plats för fotbollsträningar, men även rugbyträningar

På våren & sommaren är spring tävlingar. Då kanske ni förstår hur stort det är. Jayne tycker att jag ska anmäla mig. Maybe, maybe ;)









Skatebord & cykel ramper








Sen så ringde kvinnan som familjen hyr hus av i Cornwall, hon sa att den översta våningen, där jag skulle sova, har fått vattenskador. Så jag kan tyvärr inte följa med. Men de kommer hyra ett annat hus i sommar så då kommer jag kunna följa med. So no bad feelings. De satt att jag kommer då ha ledigt i 10 dagar för det är bankholidays och easter holidays. Så får betalt de 10 dagarna, yej! Hon gav då förslaget att jag kan ju åka hem till Sverige och fira påsk där istället. Pappa blev jätte glad, så det var ju kul ;) Cornwall blir till sommaren istället hihi.

1 kommentar:

  1. Mamma blir också glad. Kram på dig älskling, ses snart.

    SvaraRadera