lördag 30 april 2011

Jag har tron på mig själv - på min sida

 
"Jag ser måsarnas flykt. Jag ser solglittrets dans. Jag ser fram emot härliga tider. Jag ser ögonens glans. Jag har tron på själv - på min sida. Jag har väntat så länge på just den här dan'. Det är skönt att den äntligen kommer. Väntat så länge på denna dag. Den ger lust när den kommer. Jag hör skrattande barn. Jag hör slussarnas brus. Jag hör till de få som kan leva. Jag hör inre musik. Jag hör vindarnas sus. Jag har tron på mig själv - på min sida. Just idag är jag stark, just idag mår jag bra. Jag förs framåt av kraftiga vindar"

(Jag vill åka en månad till Barcelona, Málaga eller Granada och studera spanska i 4 veckor....) Funderar på om jag ska göra det direkt efter jag kommit hem från England eller om jag gör det nästa höst eller nästa augusti. Plans plans plans. Yo me gusta español.

Barcelona har jag alltid velat åka till!

Málaga, dit åker jag gärna igen.

I Granada kan man sola på stranden och på samma dag ta en buss upp i bergen och åka skidor. Vilken härlig omställning.

/ Tilly the planer







Var finns alla polarna
Hur många lever kvar
Hur många finns på kyrkogårn
Hur många går på stan

Knarket tog dom flesta
Kröken tog en liten del
Kvar är bara de bästa
Dom som inte gjorde fel

Det var så lätt att vara ung
Och skita blankt i svennes style
Drömmen att bli en centans kung
Bara flumma omkring med ett smajl

Kvar finns alla minnena
Av tiden utan krav
Kvar finns alla bilderna
Av polarna på stan

Gatan var en lekplats
Berget var en flummig grej
Sen så kom dom med pulvret
Men då sa jag nej!

Det var så lätt att vara ung
Och skita blankt i svennes style
Drömmen att bli en centans kung
Bara flumma omkring med ett smajl






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar