onsdag 27 april 2011

örebro - stockholm - heathrow - woking - guildford

Nu är det mycket på en och samma gång ("då kommer alla känslorna på en och samma gång"... som per gessle sjunger så fiint..)

Nu har jag massa roliga idéer och planer. Men första stoppet i framtiden är stockholm imorgon och sedan alla resestopp till guildford på mån 2/5, och guildford college mån 9/5. Sen där emellan är det faktiskt 4 maj och det är den dagen min älskade morbror Patrik dog, bara 36 år gammal. Det var en fredag 2001, exakt 10 år sedan i år. Då ska jag gå till en fin katedral i guildford och lämna lite fina blommor. Hans favroit blomma var liljor, så det ska jag köpa.

Men på tal om något lite roligare.
Mina olika alternativ till framtidsplaner.

Oktober 2011 kan se ut på massa olika sätt:

- Köpa lägenhet i solna, plugga matematik B på komvux och ta körkort på en intensiv kurs i solna.
- Köpa lägenhet i solna, söka heltidsjobb via bemmaningsföretaget Adeco och ta körkort vid sidan av.
- Köpa lägenhet i Örebro, plugga matematik B på komvux där och ta körkort i Örebro.
- Köpa en stuga på landet, köpa en valp och massa katter, plugga matemaik B, ta körkort och sedan till våren plugga en utbildning på Örebros universitet eller om jag bor i Stockholm och pluggar på något Universitet/Högskola (jurist, lärare, socionom, fotograf, journalist, tolk, barnpsykolog, dietist, alkohol - och drogterapuet) eller börja plugga till juristassistent med en KY-utbildning, de startar i augusti varje år, och vid sidan av föreläsa på högstadieskolor om ämnen jag tycker är viktiga, intressant och erfarenen kring)



Men det komiska är att det kommer säkert sluta med att det inte alls slutar så, utan träffar en partner i England och stannar där resten av mitt liv. Men jag tycker om England, så inget mig emot egentligen...... den som lever får se.
Men som min IT-samordnare sa till mig:
"Mathilda, ta ett halvår i taget och skippa kraven på dig själv"..

Kloka ord från en klok kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar