fredag 8 april 2011

Friday it is!

Hello there!

Vaknade tyvärr upp med svullen hals, kunde inte svälja.. Nice. Jag har blivit smittad av J. I knew it. Jag är väldigt känslig för att få halsfluss.

Så J hjälpte mig och ringde till doktorn och bokade en tid, samtidigt skulle jag registrera mig där. Lika bra att göra det nu. Så hon sa att hon tar barnen till en vännina och är det ett tag så kunde jag stanna hemma, vika tvätt, sortera sopor (storterar plats, papper, mat etc.... bra för miljön iaf), hänga upp massa barnkläder, lägga in i barnens rum, plocka i köket, fixa disken etc. Det har varit rätt skönt.

Så fick en tid hos doktorn 10.15. Hon var så trevlig och hon hade inte läkarkläder utan en fin kjol med kavaj, she was really sweet. När jag skrev på mina papper ville de ha hela mitt namn och då skrev jag "Anna Mathilda". Så då blev det sjävlklart Anna Widerstrom. Hahaha, men så förklarade jag vad heter etc. Men jag sa att hon kan kalla mig Anna om hon vill eller Tilly. Så nu kallar läkarmottagningen och apoteket mig för Anna haha! :)) Hon sa sen i alla fall att: du behöver verkligen pencillin. Stackare, och så har du inte ens varit här en vecka. Du ska ta åtta tabletter om dagen. 2 st 4 gånger for a week. What??? Ja, jag vet. Drick mycket vatten och ät inte mat till pencillinet. Okey. Som tur var låg apoteket precis bredvid. Doktorn ligger liksom 100 meter bort från vårt hus i vårt område. How lovely? Riktigt fin läkarmottagning och alla var så trevliga.
Jag hade på en svart, blommig kjol som jag fått av mamma och ett svart linne. Men så frågade jag J innan jag gick om jag verkligen kunde gå så med min jacka på och sen mina joggingskor. Hon sa.. well... ye you can. But I think you must buy som summer shoes because that's going to be hot. Ja, jo det vet jag. But does it look silly? Och så log hon mot mig. No, Tilly. Så sa jag: Whatever, I'm ill and just going to the doctor.  Och så sa hon: Ye, exactly, they does not need a fashion show :) Hihi. Så när jag sa hejdå till de i receptionen sa en av tanterna: Love your shoes. Bye!! Hahahah how funny? ;D


Utsikt från the local doctor :)

/M.W

2 kommentarer:

  1. Din stackare! krya på dig! Love your shoes to. Jag har ju själv köpt dem!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker utsikt till doktorn. Allt är vackert i Guildford verkar det som.

    SvaraRadera