onsdag 6 april 2011

Little Ollie :)

Idag har Oliver varit så duktig! Han har gått jätte mycket och stått upp nästan hela tiden! God job Ollie!
Det låter som att han säger "Oh dear" nästan hela tiden. Så söt! Tvillingarna säger "Oh, dear" när de råkat spilla. So sweeet!! Och så säger de "It's a mess, oh dear". Hihihi.

Jayne har varit riktigt dålig idag :( Stackarn! Runt 16.00 började jag jobbet igen och då hade Jayne's väninna kommit med hennes två tvilling flickor Charlotte and Jessica, så söta! Vi gick till lekparken med sparkcyklar och Ollie satt i en leksaks cykel! Han älskade det! Tyckte så synd om Jayne, hon verkligen kämpade hela dagen. I really admire her! Väl hemma igen var det dags för barnens middag. Jayne frågade om jag kunde göra maten för hon var så slut i hela kroppen och visst kunde jag det! Medans satt Jayne och hennes väninna och alla barnen i rummet intill köket och tittade på "Mr Thumbles" (barnens favorit i England).

Hon bad mig göra "chicken curry with boiled rice". Det blev riktigt bra och barnen really loved it!
Hennes väninna kunde inte tro sina öron när jag sa att det är första gången jag är i England, hon tyckte jag pratade så bra :)  så roligt! Hon var riktigt trevlig och hjälpte mig så gott hon kunde.

Sen åkte gästerna hem och då var det dags för bad och nattning. När barnen badade så frågade Jayne mig om jag trivdes här och jag svarade att jag verkligen gör det och hon blev så glad. Och så frågade jag om hon trivdes med mig som aupair och då sa hon: "Yes, you're brilliant and so lovely! The boys really loves you! It's so great!" Det värmde =) Matthew tycker också jätte mycket om Tilly! :) hihi



They are a beautiful couple and lovely parents!! =)

Jag längtar till nästa arbetsdag!
Time for bed.
/ Tilly

1 kommentar:

  1. Låter härligt! Måste kännas skönt att få längta till sitt arbete varje dag.

    SvaraRadera