måndag 11 april 2011

My second Monday in England..

Idag gick vi med alla barnen i vagnar. Jag med Ollie och J med the twins. Vi skulle ner och handla lite mat, plus ingredienser till en maträtt jag ska laga imorgon: thaikyckling :)))
Men när vi väl är utanför affären säger J: Jag kommer inte ihåg om jag stängde av spisen hemma... kan du gå hem med Ollie och dubbelkolla, sen kan ni ju gå till lekparken vid oss så kommer vi dit så fort jag är klar? If it is ON we have got a big problem. Yes box, no problems, just give me the homekeys. Så jag & O gick hem i värmen, gick in i huset, spisen var off. Great! Så tog med mig vatten och nektariner.



Vi hade så mysigt jag och O. Han älskade the slides! :) Sen kom J med the twins och vi drog hem, jag satte alla barnen i bilen och sen begav vi oss mot musiklektionen, deras first lesson! :)) Det var så roligt! Gjorde massa roliga övningar till musik med leksaker och gosedjur. Sen hade de en bubble maskin, så det flög runt hur många bubblor som helst i hela salen (var samma sal som de brukar ha fotbollsträning). Såå kul och gulligt!!

Sen drog vi hem och åt äggmackor, eller barnen åt det, sen var det tupplur för barnen och jag & J vilade. Jag hade tänkt gå till shoppinggatan och köpa shampoo, skor och någon klänning med mådde inte så bra i kroppen. Pencillin tar på krafterna...

När barnen vaknat gick vi en promenad till Guildford College! Så jag kunde lära mig vägen. En helt underbar väääg! Really nice. Bredvid colleget finns en GIGANTISK lekpark med ankdamm, en park med en stor trädgård och parkbänkar där folk rastar sina hundar, fanns en swimmingpool, en cykelbana. Helt amazing. Måste gå dit och ta massa kort. Det var så kul att få träffa alla barnens kompisar och föräldrar. Alla är så trevliga. Freddie har precis fått en lillebror Noah. Carrie har fått en lillebror Cameron. Och så var Philip där med sin lillasyster Ella. Så söta! Freddie & Noah och föräldrarna kommer också vara i Cornwall när vi är där under påsken. Och Carrie & Cameron m. familj skulle fira påsk i Scottland. Jag & Oliver har hängt nästan hela dagen. Så mysigt.. Little Ollie :)

Jayne berättade för mig att det tar endast 2 timmar med direkttåg från London till PARIS! How lovely? Någon som är på eller??? :))) Tåger går under vattnet till Paris!!! Jag vill!!

Förövrigt gjorde Jayne en jätte god kycklingsallad ikväll med bacon, avokado, majs, paprika etc.. :)
Tvättade mina kläder också och självklart är det en feeet geting utanför torkrummet. Matt kom sedan upp och då hittade vi inte den. =/ Riktigt stor. Sen hittade jag den och så fångade Matt den i ett glas med ett tidningspapper. Yeeeejjj!!! =) Och när vi badade barnen var det en gigantiskt spindel på badkaret. Oh my god. Pojkarna tyckte det var jätte intressant. Den var lika stor som en långben. Jag & J var inte lika roade. Sen kom Matt och kastade ut den genom fönstret. Då kom tvillingarna tillbaka och så: It's gone now. Don't be silly Tilly. hihihi.

Och det blir nog London nästa helg om jag känner mig bättre då och ja, jag ska åka turistbuss! I am tourist in my own hometown haha, och så kan jag nog börja med joggningen. Woho!



Now: Time for bed.
/ Tilly

2 kommentarer:

  1. Sounds nice! Hoppas du blir bättre till helgen och kan åka till London.
    Love from me

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på fortsättningen av din måndag. Alltid lika intressant och roligt att läsa. LOVE MOM

    SvaraRadera