lördag 9 april 2011

Guildford College












Ser verkligen fram emot att få börja plugga på Guildford College! Lära känna lite roligt folk och fått uppleva att studera på ett college :) Börjar i slutet av april, blir precis efter vi kommit hem från lovely Cornwall (på påsklovet) Kommer studera 2 timmar en gång i veckan. Förhoppningsvis kommer jag in på en kurs som är på tisdagar mellan 12.30 till 14.30. Varje lektion kostar 200 SEK, vilket blir 800 SEK i månaden vilket inte alls är farligt. Kommer plugga engelska, så att man kan lära sig att skriva riktigt bra artiklar, de språkvetenskapliga grunderna, skriva uppsatser, noveller , bokrecensioner, analyser etc. på engelska. Ska bli riktigt kul faktiskt och nu är det ju en helt annan sak än från gymnasiet. För på en vecka har jag lärt mig hur bra som helst, mitt uttal är jätte bra nu! Så kul! Colleget ligger typ 15 minuter gång väg från oss :) I närheten finns ett GIGANTISKT sport center. Heeeelt insane! Ska ta kort där någon dag och köpa medlemskort när jag blivit student ;) Det finns en jätte stor swimmingpool, massa gruppträningar, jätte stort gym etc. Det omges av en GIGANTISK gräsmatta. Där folk har fotbollsträningar, rugbyträningar och så :))

Här vill jag bo i hela mitt liv. Maybe, maybe..
Men när jag sa det till pappa igår så sa han: "Men då kommer ju inte vi kunna komma och vara barnvakt till din framtida barn så ofta som du vill". Då tänkte jag: "Nä, men då fixar jag en svensk aupair i så fall... ;)"


/ Tilly the silly ;)

1 kommentar:

  1. Colleget ser huge ut. Och vilken gigantisk gräsmatta. Nice.

    SvaraRadera