söndag 10 april 2011

Reimers..

Ibland saknar jag min lilla lya på Reimersholme på Södermalm, lilla ettan jag hade med kokvrå. Bodde där i 4 månader. Från början av augusti till slutet av november. Hyrde av Corres pojkvän.
Hade utsikt till vattnet från mitt fönster. Riktigt mysigt.
Jag & Corre bodde grannar. Var ute och joggade, promenerade och gymmade tillsammans på friskis & svettis i hornstull. Jag brukade ta cykeln till jobbet i Gamla stan på riksdagen på ca 15 minuter.
Istället för 1,5 timmes åkväg från tuna till The Old Town. Jag började som feriearbetare från 14 juni - 23 juli sommarn 2010 och blev sedan anställd som IT-assistent från 1 september 2010 - 28 februari 2011. Och nu är jag utanför London, jobbar & pluggar från 2 april - 2011 - 2 oktober - 2011, yejj!




Vi gjorde goda middagar, satt ute i kvällsolen och drack rosé. Så mysigt. Kommer ihåg salladerna vi hade äpplen i, halloumi, kyckling och avokado. Så gott. Det var där jag gjorde min specialité cremefresh/gräddfil m. bacon och lök, jag hade det med bulgur men man kan ha det med pasta & ris också. Ska göra den rätten här till familjen. De vill att jag ska laga middag åt dem någon kväll. Corre & Robin lärde mig en jätte god thaikyckling med kokosmjölk, röd curry, bambuskott, vattenkastanjer och broccoli med råris!!! Sååå gott!! Jaynes favorit mat är thaimat så sa att jag kunde laga det någon dag :)) hon blev jätte glad!



Corre efter lite middag & vin i min soffa :))

Jag & Corre på nyår 2010-2011, på tolvslaget på fest i Bromma :) Lyckat!



Mitt lill krypin, lite stökigt.. hihi

Utsikt från mitt fönster i November, dagen då jag flyttade hem igen och sen flyttade till Solna i början på Februari.
Jag brukade också laga korvstroganoff med lök och persilja. Älskar persilja! Det vet farmor om haha! Jag hade alltid persilja och plockssallad hemma på min diskbänk. Joggade varje lördagsmorgon, antingen längs långholmen eller mot tantolunden. Kommer ihåg när jag och Corre var ute och gick i 2 timmar, kom ut vid hammarbysjöstad, förbi eriksdalsbadet sen mot Tantolunden. Längst sprang jag på 1,2 mil på 57 minuter eller nåt sånt =) I were really proud of myself.

Och vårt stammis ställe i Hornstull: STAGE. Bäst! Och Ramblas, en spansk restaurang med tapas rätter!! Vi drack sangria och åt korvar, ostar, bröd, dipper, soltorkadetomater, kycklingben, så gott!

Eller när vi brukade sitta uppe hos Robins mamma på Reimersholme och hon lagade alltid god mat och hade alltid gott rödvin hemma. Sen lunkade vi ner för hissen och ut ur porten och hem skrattandes... haha, it was lovely!

Cornelia Elin Elisabeth Lind, spara ihop pengar så att du kan komma hit ffs!
You will love it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar