onsdag 13 april 2011

Succé

J älskade thaikyckling så hon har även beställt hem kokosmjölk, röd curry och de andra ingredienserna till the home delivery som kommer varje torsdag. För det vill hon gärna göra fler gånger och att jag ska visa henne hur man gör. Woho..


En grej som J tyckte var så kul haha:

Trädgårdsmästaren bor snett övergatan vid oss. Så hon kommer och knackar på rätt ofta och ger tips till trädgården. Hon älskar att prata, så  vi pratade en stund sen gick J till köket med the twins och hämtade barnens massäck och vatten till utflytken vi precis skulle till så hon stod och prata lite med mig när jag var utanför huset och satte baby O i vagnen. Och jag sa: "Vilken god parfym du har, vad är det för parfym?" "Åh tack, många säger det. Det är 'toalett parfym', det håller längre och mycket billigare, really nice", "Ooh.. really. If you say so.." ".. Yes try it!"

Och så berättade jag det för J under kvällen. Hon såg lite förvånad ut men så sa hon:

J: "sa hon 'toalett parfym' ?"
T: "Ja, little wierd but she told me that's great"
J: "Oooh now I know what she means! Det är en fransk parfym som heter så fast det betyder något annat på franska! Hahaha, det var ju lite kul. Lätt att missförstå"

Hahaha, I missunderstod it, of course... Jag som trodde hon menade, ni vet, sån där toalett spray man har i badrummet för att det ska lukta gott, som finns i olika doftsmaker som lavendel, citron eller fläder.


/ tilly the silly

2 kommentarer:

  1. Hihi. Jag vet också hur lätt det kan vara att missförstå varandra.

    SvaraRadera
  2. Föresten, vad roligt att hon gillade thaikycklingen! Well done dear! Men jag vet ju att du är grym på matlagning. LOVE MOM

    SvaraRadera