fredag 8 april 2011

7 april Torsdag, fjärde arbetsdagen

Hello!

Jag har idag förstått att på Torsdagar händer det mycket. Dagen innan fredag. Maybe that's why.
Dagen började som vanligt med frukost, mysa med barnen och prata med Jayne över en kaffe i solen.
Sen började det. 4 städerskor kom. De är från Brasilien, det var en ut av de som pratade engelska :) De var jätte trevliga och Charlie loved it! Han älskar att städa, hjälpa till och plocka. Så fort det är stökigt säger han: "Oh dear. Tilly it's a mess!" Hihi. Så när städerskorna kom blev han överlyckliga. Sprang runt i hallen. He went crazy! Så en av tjejerna tog upp honom i famnen och ville ge han en kram. Då blev han så blyg och sträckte armarna mot mig. "I want Tilly. Tilly!!" Så söt, det värmde att han ville ty sig till mig. Naaaw. The cleaners städar alla våningsplan förutom det högst upp där jag och barnen har våra rum. För det städar jag  runt 4-tiden varje torsdag. Då ska jag dammsuga alla rum, byta sängkläder, torka av, göra fint i badrummen, ta fram ny pyjamas, byta handdukar, mattor... etc. och sen börja jobba 17.30 igen.

Efter så gick Jayne ut och delade ut påsk kort från kyrkan som hon fått som uppgift. De går till kyrkan varje söndag. Kyrkorna är verkligen fina.
Hon tog med sig tvillingarna och de hade på sig sina ryggsäckar som de fått av mig. Såklart! De har de överallt, så kul. Jayne vill att vi ska köpa fler via internet från Sverige för det är flera föräldrar som vill ha sådana till sina barn. Så kul =)

Så när hon var ute i grannskapet, så låg Oliver och sov på övervåningen och jag passade huset och väntade på att trädgårdsmästaren Valerie skulle komma. Hon kom och var väldigt pratglad. Hon tyckte att jag såg irländsk ut :) Medan hon fixade the garden gick jag upp och hämtade Ollie. Då hör jag från övervåningen att det plingar på dörren. Gick ner med Ollie i famnen och där stod the delivery man. Han hade med sig ÅTTA styckan svarta lekmotorcyklar som J hade beställt från Afrika på internet. Hon hade beställt det till flera andra familjer också för alla barnen älskar de, de finns på lekgrupperna och barnen bråkar alltid om de. Så J tyckte nu är det dags att hitta de där motorcyklarna! Jag skrev på papprena och han åkte iväg. Sen satt jag och Ollie i solen och tittade på trädgårdsmästaren :) Sen kom J and the twins. Vi lekte en stund på bakgården med massa bollar. Och jag jonglerade med några bollar och Charlie & Austin tyckte att det var så kul. "Again Tilly, again! You can do it! Yejjjj!" So cute! Sen blåste vi såpbubblor och Charlie sa: "Flyg bubblan! Up in the sky, you can do it!!" Hihihi. Efter det var det dags att åka till tvillingarnas gymnastik. The gymnastic factory!
Jayne hade gjort äggmackor, och tog med sig yoghurt och vindruvor och lagt allt i deras små söta väskor!

Väl framme åt de lunchen. Jag matade Ollie och när the twins var färdiga gick J med de in till gymnastiken och jag var med Oliver tills han var klar. När Oliver och jag sen kom in i salen började han gå mot alla sakerna. Så duktig!! Salen var jätte stor och hade massvis med trampoliner, mattor, slides och massa annat kul. Såg så roligt ut. Jag ville också göra de där sakerna hihi.

Sen åkte vi hem och barnen var så trötta i bilen. Väl framme var det fort ner med barnen i säng och sen hade jag rast från 13.00 till 17.30 och där emellan hinna städa också. Jag bestämde mig för att utforska Guildford lite. Så gick ner till shoppinggatan. SÅ fin!!! Can't belive it. Såg bl.a H&M, Hugo Boss, The Body Shop, Jamie Oliver's restaruant (!!!!), ett gigantiskt T.G.I Fridays, Subway, 4 st Starbucks, massvis med caféer, barer, restauranger, biosalonger, Pizza hut, Mc Donald's, 3 butik, PRIMARK, Topshop... you name it. Kommer inte behöva åka in så ofta till London med andra ord :) Tog massa fina bilder av gatorna, tåg stationen, barn med skoluniform, naturen, träden, blommarna. Det har varit 25 grader varmt i dag och solsken hela dan! Det är sommar här. So Lovely!












Tändläkarn. How lovely?



Sen gick jag hem och vilade en stund. Började sedan att städa. Jayne blev nöjd. Great!! Från kl 10 fram till 18 var trädgårdsmästaren still here! Could not belive my eyes.
Sen var det som vanligt dags för bad, tandborstning, nappy change, läsa sagor och nattning. Jayne mådde mycket bättre idag så hon sa att hon kunde lägga barnen så kunde jag gå ner i köket och plocka ur diskmaskinen och göra rent i köket. Sen kom Matthew. Tvillingarna hörde det och sprang ner för trappen och kramades länge. Så gulligt! "Daddy's home! Daddy! Daddy! Daddy!" :)))

Jag satte mig i köket och läste en franskinrednings tidning och åt färdig risotto. Really tasty!
But now Tilly is really tired. Kommer sova gott i natt. Har varit full rulle idag. Men imorgon är det fredag och sen min första lediga helg! :) Imorgon jobbar jag bara från 9-12.30 och börjar sedan 18.00-19.30 :)

Hmmm.. undra vad jag ska göra i helgen ;)))
Speak soon
Sleep tight
Tilly, "The Irish Girl"


1 kommentar:

  1. Vilken fullspäckad dag!! Kan förstå att Tilly is tired.
    Sleep tight dear!

    SvaraRadera