fredag 8 april 2011

A funny thing...

När jag kom på lördagen den 2 april och skulle sova märker jag att jag inte har någon sänglampa. Jag som tänkte läsa min bok "Good enough". Som jag för övrigt hittade en text som jag tyckte lät så bra (mycket i boken är bra! alla borde läsa den!)

I alla fall. Jag tyckte inte det kändes så bra att sova i ett helt okänt rum för första gången utan en liten lampa. Och jag mindes att det fanns en liten barbapappa lampa ute i hallen utanför barnens rum. (Den är till för att föräldrarna ska se när de går upp för trappan när barnen vaknar på natten). Men jag kände mig desperat, så jag gick ut och lånade lampan i alla fall. Sen den natten hade jag en hemsk dröm som kändes så verklig när jag vaknade. Och det var att Matt & Jayne blev så arga på mig för att jag tagit lampan från hallen! Jag vaknade i panik. Men insåg sen att det var en dröm. Slängde mig upp i sängen och ställde tillbaka lampan där den var från början. Sen gick jag ner den där söndagsmorgonen, morsdag, barnen satt och åt frukost och matt & jayne satt med och sa: "Good morning Tilly. Did you have nice sleep?". Och sen berättade jag för de vad jag gjort och vad jag drömt. De skrattade och så sa Jayne: "Tilly, don't be silly. I never get angry. Life's to short being angry".

The quot of the day! ;)

Ps. Jag fick sedan en sänglampa till ett ut av mina nattduksbord. Great right? Ds.


/M.W

2 kommentarer: