söndag 10 april 2011

A NOT so funny thing...

Det är underbart väder ute. Men jag ligger i min sköna dubbelsäng och äter paracetamol och pencillin, man bli så trött av det. Men jag har det bra ändå! Har då fönstret öppet eftersom det blir så varmt här inne annars.

Sen hör jag ett ljud som känns väldigt bekant från mitt fönster. NEEJ!! Världens största geting i mitt rum!! Jag dooog! HATAR GETINGAR FRÅN BOTTEN AV MITT HJÄRTA. My lovely baby sister är allergisk mot de och blir jätte svullen och så. Minns när vi var små och hade en hallonbuske på tomten och där fanns ett gigantiskt getingbo. Hon var typ 4 år och lillebror Oscar typ 2 år. De ville ju äta hallon så de gick dit. Så säger Emma: Jag tror getingarna har en fest. Hahaha så söt. Men sen när hon tar ett hallon så flyger det ut massa getingar och sticker henne. Hon var så ledsen. Lilla Emma. Oscar blev ju också jätte rädd, men tror han klarade sig rätt bra. Mamma doppade alltid en sockerbit i sprit så att giftet kunde komma ut. Då såg vi att hennes geting bett vart så stora, svullna och jätte röda. Fan livsfarligt, finns ju fan folk som dött av det. Kommer igår Mammas kompis Tina från Danmark, hon berättade ett en sommar dog en man i Danmark p.g.a. ett getingstick för han var allergisk. Die bee die!! Jag klarar mig utan honung till mitt te kan jag säga, fast det är gott.

Sen kommer jag ihåg en gång när Emil var i väg och spelade fotboll på en äng i närheten av vårt hus. Han hade råkat trampa på ett jordgetingbo. Det är inte att leka med. Så de hade flygit in under hans tröja och stuckit honom på flera ställen :( Han sprang hem gråtandes. Lilla Emil... tror han var runt 9-10 år om jag inte minns fel.

Och förra sommaren, efter att jag var klar med mitt sommarjobb på riksdagen så åkte jag en vecka med min moster, mina kusin Annie & David till Gnesta i Sörmland i ett jätte fint stort hus med sjötomt! Helt underbart, jätte fin trädgård med äppelträd, krusbärsbuskar, svartvinbärsbuskar, plockssallad, egen gurka, potatis, tomater, blommor överallt. Ett jätte fint hus med brygga och fyra våningar. Så var jag i vardagsrummet och skulle ta en italiensk matlagningsbok som jag ville kolla i innan vi skulle ta ett litet dopp i sjön från bryggan med Annie & Peter som äntligen kommit. Han sommarjobbade i Stockholm på nätterna så han var kvar i deras lägenhet på S:t Eriksplan. DÅ, självklart, är det en äcklig liten geting som traskar runt på trägolvet, och självklart så trampar jag på den. Alltså, det gör så j*vla ont. Jag kunde fan inte gå med min fot. Peter tyckte jag var as fånig, för han studerade till Sjuksköterska då men nu är han klar och jobbar på S:t Göran :). Hahahaha. Men det gör verkligen ont.




Men till slut så flög den där feeeeta getingen ut från mitt fönster. De är ju så korkade också. Studsar mot samma ställe på fönsterrutan och tror att de någon gång ska komma ut. Korkade lilla.....ursch och blä! Jag är ledsen att behöva säga det Sofie, men jag har hellre 5 spindlar krypandes på mig och några ormar längs benet än getingar. Spindlar är ju i alla fall bra, de äter ju upp getingarna som hamnat i spindelnätet. Och ormar kanske jag faktiskt kan hålla mig dig om Sofie att de kan vara rätt söta och ha ett vackert utseende med olika färger och mönster.

Getingar in my...

Thank you spider!

/ Now Tilly is not Silly ;) I am serious...

3 kommentarer:

  1. Minns det där också. Både med Emma och Emil. Ja alltihop. Håller med om att de är riktigt otäcka. USCH och BLÄÄ!!

    SvaraRadera
  2. Och nu är jag supernurse Pete. Jag minns inte att jag tyckte du var larvig, nej det skulle jag aldrig säga. Lite fånig på sin höjd:)

    SvaraRadera
  3. Hahaha ja precis !! :D Men det kanske jag var också hahaha ;D

    SvaraRadera