lördag 9 april 2011



När jag var uppe i dalen här för någon dag sedan och såg en häst då tänkte jag på min farmor. För hon har ett så roligt minne av mig när jag var runt 4-5 år. Vi var på farmors land, åkte alltid dit när vi var små och firade midsommar med pappas släkt. Vi älskade det. När ska vi till farmors land pappa? Vi åker snart om 1 timme. Så var det alltid så att vi sa hej då till Vallentuna huset. "Hej då huset, hej då". Och alltid när vi åkte till farmors land så åker man genom en skog sen kommer man ut och ser huset riktat mot oss långt där borta. Farmor stod alltid och vinkade och man kunde se långt från farmors hus vems bil som kom. Trisse skällde jämt för han var så glad och gullig. Men han fick inte jag gå ut och gå med för han var så stark så min äldre kusin Jessica tog alltid honom och så tog jag gulliga Sherié som alltid var så snäll och lugn.

Farmor hus omringas av hästhagar. Och farmor brukade alltid ge oss morötter och knäckebröd som vi kunde mata hästarna med. Hon gav mig knäckebröd och så stod jag vid hästhagen 4-5 år och sa: "Hästarna, hästarna. Kom då! Vill ni inte ha en macka?" Hahahaha. Låter rätt kul faktiskt.

Jag saknar farmor! Hon är världens bästa farmor. Bodde hos henne i solna innan jag åkte. Jag ♥ gamla råsunda. Där kommer jag förmodligen köpa lägenhet när jag kommer hem från England. Om inget oväntat händer att jag stannar kvar här eller nåt.. Vem vet ;)



Om jag får en dotter ska hon nog få heta Ingrid i andra namn efter henne, eller kanske Tilly ;)

1 kommentar:

  1. ooh, vad fint! Blev alldeles gråtfärdig. Så fint!
    LOVE

    SvaraRadera