fredag 15 april 2011

Dagens positiva!

Åker till min faster i Fellingsbro på långredagen med min kusin t.o.m. 27 eller 28 april. Yej! Ska bli jätte kul faktiskt. Träffa alla hundar, katter, hästar, grisar och Tommy, Berit, Cissi & Camilla!

Cissi håller på att renovera hennes kök som jag en gång i tiden målat! Jag var runt 11 år då. Jag & min lillasyster brukade vara där flera veckor på somrarna, både hos min kusin Cissi och hos min faster Berit & Tommy!

Minns första sommaren då hade Cissi precis fått två kattungar utan namn. Jag döpte den ena till Muffins och min syster den ena till Kexet! Då målade vi även Cissi's stall blått, gjorde blåbärsmuffins och en tårta formad som en katt, badade och hade oftast med oss Berit's hemmagjorda potatissallad m. kassler. Emma och jag kunde aldrig komma överens om vad vi skulle äta till middag. Hon ville alltid äta pannkakor och jag ville äta lasagne. Det slutade oftast med att det blev varma mackor då. ;) Cissi fick även hästen Saga också som senare fick ett föl vid namn Belinda! :)
Och kommer aldrig glömma hur vi älskade låten med Per Gessle - Här kommer alla känslorna på en och samma gång. Alla vi tre sjöng alltid till den när de kom på radion i bilen. Haha!




Några somrar senare tog vi hand om kattungar varav 2 stycken vi har nu. Vi döpte hela kullen, minns några namn: Zlatan, Nicke Nyfiken, Pärlan & Tofflan (våra katter, men Tofflan bytte vi namn på sen till Sally istället! Mycket bättre) Tyvärr minns jag inte fler namn, var 8 stycken totalt om jag inte minns fel. Fröken (Sallys mamma) hade en kull och Kexet (Pärlans mamma) hade en. Kommer aldrig glömma katterna Svensson & Isak heller! Så gulliga.. Vila i frid.

Muffins & Kexet. Saknar Muffins, han sprang bort för ett par år sedan. Och lilla Afro har dött :( Men Nisse, Fröken och Kexet finns kvar!


Wilma och Helge busar som vanligt

























Bilder från midsommar 2010, vi firade även farmors 80-årsdag hos faster Berit med Tommy, kusinerna Cecilia, Camilla, Anders. Faster Annette & Kusin Jessica med pojkvän Daniel! :)) Mormor, mamma, pappa och mina 3 syskon och en liten del av kullen med valpar och de stora hundarna förstås ! :)

/ Tilly

2 kommentarer:

  1. Minns de här somrarna. Berit nämnde senast i dag att du och Emma målade om Cissis stall. Den färgen är fortfarande kvar. Sleep tight dear.

    SvaraRadera
  2. Otroligt att du kommer ihåg alla namnen på katterna. Njuter av de fina bilderna.

    SvaraRadera