fredag 29 april 2011

The Wedding

För tillfället är jag i Solna hos min farmor. Hon är och spelar brigde, det gör hon varje fredag. Jag håller tummarna att hon kommer på första plats, men det brukar hon ju göra. Så det går nog bra för henne.

På tv är det "The Wedding between William & Catherine". Så himla fint. De passar verkligen bra ihop. Alla lycka till dem.



Det får mig att längta till Guildford. Vill bara "hem" igen. Det första jag ska göra dagen efter jag kommit är att åka in till London. Läääängtar!

Jag har tröttnat så himla mycket på Stockholm. Jag känner mig verkligen inte hemma här. Så blir faktiskt mer och mer fokuserad och inställd på att flytta till Örebro i höst, köpa en fin lägenhet mitt i Örebro, plugga matte b och ta körkort. Förhoppningsvis en lägenhet med bakgård och nära till fina parker så att jag kan ha katter och hund. Men sen när jag tar körkort är det bara att ta bilen ut på landsbygden, springa i joggingspåren med min hund och gå långa promenader längs åkrar och sjöar. Så vill jag leva. Och sen till våren plugga på Örebros Universitet, eller om jag kanske till och med får ett heltidsjobb. Tiden får utvisa.

Men skulle jag verkligen inte ha något emot att stanna i England, men då gäller det att knyta bra kontakter som kan hjälpa med bostad och jobb. Det vore ju något.. :)) I love England.

Och Berit, jag har insett att jag är pollen - och gräsallergiker. Så måste till apoteket. Men jag är glad för att det inte är pälsallergi i alla fall. Det har jag kommit fram till nu. Så det var ju i alla fall positivt. Los Animales siempre de mi corazón.

Imorgon är det Valborg. Vad ska man hitta på då? Bara det är soligt och varmt kan jag göra vad som helst egentligen... eller inte vad som helst, men nästan. Men guuuud vad jag saknar hundarna hos Berit & Tommy. Och såklart Berit & Tommy också!!!! Ellie, Dimma, Alice, Thindra, Zeb, Zäta, Agnes & Cornelia! Amor.

Idag så kommer två köpare, en kommer hämta Ferry och de andra kommer ta en tik. Åååh, min Fidelie säkert. Men kommer hålla kontakten med den familjen som köper henne, for sure!

Ferry, Fidelie, Franzez, Filippa & Frazze (som Berit & Tommy kommer behålla). Frazze kommer ha en alldeles speciell plats i mitt hjärta.




Dagens negativa: Stockholm
Dagens positiva: London & Guildford



/Tilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar