onsdag 13 april 2011

Mommy..

Förra helgen tänkte jag åka till London och så berättade jag det för mamma och då sa hon:

M: Nej, gör det inte.
T: What? Jo, det tänker jag. Jag är 21, vad ska du göra? Hur många har inte åkt tunnelbana i London, gått runt och shoppat på Londons gator liksom? Jag klarar mig själv.
M: Gör det inte.
T: Jag struntar tyvärr i vad du säger. Jag bor utanför London nu, såklart jag vill utforska staden.

Nu var det ju såhär att jag var så sjuk i helgen så jag kunde inte åka. Så jag tänker åka den här helgen som kommer istället. Och dum som jag är säger jag det till mamma:

T: Jag tänker åka till London i helgen, men du behöver inte vara orolig. Kommer sitta på en turistbuss, köpa skor och en klänning sen åker jag hem.
M: Men du, de där bussarna är väl rätt höga med massa våningar, tänk om de välter?

De är ju höga av en anledning! Att man ska kunna se bättre kanske?! Finns ju turistbussar i Stockholm med liksom....Kill me softly....



Så berättade jag det för J och hon sa: Life's to short being worry.


Farmor & Daddy, kan ni prata vett i henne?

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, kul. Men så sa jag inte, att de kunde välta. Ha det gott i London du! LOVE MOM

    SvaraRadera
  2. Haha. REALIZE IT, you are so silly and worry all the time..

    Och det där med att välta sa du ju visst. Varför la du då ens den kommentaren om att turistbussarna är höga? One of the most stupid things I have ever heard...

    SvaraRadera
  3. Haha. Ja stupid maybe but also very funny.

    SvaraRadera